دکتر محمدهادی کدیور متخصص قلب و عروق

دکتر محمدهادی کدیور متخصص قلب و عروق

  •  صاحب آگهی: Sunburstwsf
  •    ۸۸۰۶۲۸۱۸ ( ۱۵ الی
  • email
  • پزشکان متخصص متخصص قلب و عروق
  • تاریخ ثبت آگهی : ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
  • آخرین بروز رسانی : ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
  • تـهـران ، یوسف آباد خیابان جمال الدین اسد آبادی بالاتر از میدان کلانتری نبش کوچه ۴۷ پلاک ۴۲۹

هولتر مانیتورینگ نوار قلب

 

هولتر مانتیتور، نوعی الکتروکاردیوگرام (نوار قلبی برای ثبت ضربان قلب) است که برای پایش و ردیابی مداوم ضربان قلب به مدت ۲۴ ساعت یا بیشتر استفاده می‌شود.
نوع استاندارد یا «خوابیده» نوار قلبی، یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌هایی است که برای ارزیابی ضربان قلب به کار گرفته می‌شود. در این روش، الکترودها (برچسب‌های کوچک و پلاستیکی) در محل‌های خاصی روی قفسه سینه و شکم قرار می‌گیرند. وقتی الکترودها با سیم‌ها به ماشین نوار قلب متصل می‌شوند، فعالیت الکتریکی قلب اندازه‌گیری شده، تفسیر می‌شود و درنهایت برای اطلاعات پزشک و مداخلات بعدی چاپ می‌شود.
زمانی که علایمی، مانند سرگیجه، غش کردن، کاهش فشار خون، خستگی طولانی‌مدت و تپش قلب، بدون آنکه تشخیص مشخصی داشته باشند و در نوار قلب استاندارد هم مشکلی یافت نشود، رخ دهد، پزشک می‌تواند با درخواست انجام هولتر مانیتور، ضربان قلب را برای مدت طولانی‌تری مورد ارزیابی قرار دهد. ریتم‌های غیرطبیعی قلب (تحت عنوان دیس‌ریتمی و آریتمی) که باعث بروز علایم فوق می‌شوند، ممکن است به‌طور تناوبی ایجاد شده یا شرایط خاصی باعث به وجود آمدن آنها ‌شوند، مانند استرس.
نامنظمی ضربان قلب که در اثر استرس ایجاد می‌شود، ممکن است تنها چند دقیقه طول بکشد و در نوار قلب استاندارد قابل مشاهده نباشند، بنابراین با درخواست انجام هولتر مانیتور، امکان بررسی بهتر هرگونه ضربان غیرطبیعی قلب یا ریتم‌هایی که باعث ایجاد علایم می‌شوند، فراهم می‌شود. هولتر مانیتور به‌طور مداوم به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت ضربان قلب را ثبت می‌کند.
بعضی از انواع هولتر مانیتور ممکن است به‌طور مداوم ضربان قلب را ثبت کنند، اما می‌توانند هرگونه حادثه‌ای را نیز به ‌طور اختصاصی پایش کنند، فقط کافی است با شروع علائم آن را فعال کنید.
قبل از شروع این روش، شما دستورالعمل‌های مربوطه را دریافت می‌کنید که در آنها توضیح داده شده برای چه مدت هولتر مانیتور به شما متصل خواهد بود، چگونه فعالیت‌های روزمره خود و علائم را طی این پروسه یادداشت کنید، نحوه مراقبت شخصی و فعالیت‌ها چگونه باشد، مثلا چگونه وقتی دستگاه به شما متصل است، آن را خشک نگاه دارید.