تقویت و رشد سریع مو با آب پیاز
 
استفاده از آب پیاز یک روش طبیعی برای رشد و تقویت مو می باشد، گوگرد موجود در پیاز به کاهش ریزش مو کمک می کند علاوه بر این خواص ضد باکتریایی پیاز عفونت ها را که از رشد مو جلوگیری کرده از بین می برد و شوره سر را درمان می کند. یک تکه پنبه را به آب پیاز آغشته کنید و بر روی پوست سر و موها بمالید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید. از این روش هر روز استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. (در برخی منابع آب پیاز یکی از بهترین روش های خانگی برای رشد سریع مو در یک هفته می باشد.)
 

دلایل ریزش مو

آلوپسی آندروژنیک یک بیماری ارثی می‌باشد که به عنوان اصلی‌ترین دلیل ریزش مو شناخته شده است. وجود انواع بیماری‌ها، عوارض جانبی مصرف دارو و یا تغییرات نیز می‌تواند باعث ریزش مو شود.

صرف نظر از علت، بسیاری از افراد به دنبال راه‌حلی برای درمان ریزش مو بوده و از داروها و روش‌های زیادی برای کاهش ریزش موهای خود استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها استفاده از آب پیاز به عنوان درمان خانگی است.
نحوه‌ عمل آب پیاز

مواد مغذی موجود در آب پیاز فولیکول‌های مو را تقویت می‌کنند، این امر حجم، درخشش و ضخامت تارهای مو را افزایش می‌دهد. همچنین، علاوه بر تقویت موها باعث تحریک پوست سر شده و منجر به رشد تار موی جدید از سایر نقاط سر می‌شود. اما اگر این فولیکول‌ها برای طولانی مدت با آب پیاز تغذیه شوند تاثیرات مثبت از بین رفته و موها نازک و شکننده می‌شوند.

البته باید بدانید تاثیرات آب پیاز خیلی مورد مطالعه قرار نگرفته است. تحقیقاتی که به طور مختصر در مجله پوست منتشر شد، نشان داد که استفاده از آب پیاز و مالش آن بر پوست سر باعث بهبود رشد و کاهش ریزش مو می‌گردد.

در این مطالعه افرادی که دچار آلوپسی بودند، شرکت کردند، آلوپسی به صورت غیرتهاجمی باعث ریزش مو می‌شود. این افراد به مدت دو هفته، روزی دوبار موها و پوست سر خود را با آب پیاز شستشو می‌دادند. . پس از گذشت 4 هفته، رشد موی 74 درصد از افراد آغاز شد و پس از 6 هفته رشد موی حدود 87 درصد شرکت کنندگان بهتر شده بود. تعداد شرکت کنندگان زن و مرد برابر بود اما رشد موی زنان نسبت به مردان پیشرفت بیشتری داشت. هرچند نتایج تحقیقات تاثیر آب پیاز بر رشد مو را تایید کرد اما تعداد کمی شرکت کننده، حدود 38 نفر، در این آزمایش حضور داشتند. به دلیل کم بودن افراد هنوز نمی‌توان این روش را به عنوان درمانی قطعی مطرح کرد.
دلایل تاثیرات آب پیاز بر رشد مو
گوگرد

آب پیاز حاوی گوگرد زیادی است، گوگرد یکی از فراوان‌ترین مواد معدنی موجود در بدن بوده و برای تولید انواع آنزیم‌ها و پروتئین‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گوگرد باعث افزایش کراتین، می‌شود که یکی از اصلی‌ترین اجزای مو است. گوگرد موجود در آب پیاز باعث تغذیه تارهای مو شده و رشد آن‌ها را افزایش می‌دهد.
خواص ضد میکروبی

پیاز دارای خواص ضدباکتریایی بوده و در مبارزه با عفونت‌های پوستی استفاده می‌شود. در بعضی از موارد عفونت‌های پوستی باعث ریزش موی سر می‌شود. اگر پوست سر عاری از میکروب باشد فولیکول‌ها قوی‌تر و رشدی بهتر خواهند داشت.
آنتی اکسیدان‌ها

پیاز حاوی آنتی اکسیدان‌های فراوان، مانند فلاونوئیدها می‌باشد. آنتی اکسیدان‌ها، بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

رادیکال‌های آزاد با آسیب به پوست باعث پیری و تخریب بافت مو شده که در نهایت فولیکول‌های مو را نیز از بین می‌برند. با آسیب فولیکول‌ها، تار مو نازک شده و ریزش مو افزایش می‌یابد. کنترل رادیکال‌های آزاد، امکان رشد فولیکول‌ها را فراهم کرده در نتیجه مو آسیب نمی‌بیند.
نحوه‌ استفاده از آب پیاز

با توجه به اینکه هنوز هیچ محصول تجاری، تحت عنوان شامپوی عصاره پیاز تولید نشده است، برای تهیه و استفاده از آب پیاز باید خودتان دست به کار شوید و مراحل زیر را انجام دهید:

    چهار پیاز با اندازه متوسط انتخاب کنید. پوست پیازها را جدا کرده و پس از شستشو آنها را به چند قطعه تقسیم کنید.
     با استفاده از آبمیوه‌گیری یا به روش دستی، آب پیازها را بگیرید. همچنین می‌توانید پیازها را در مخلوط کن ریخته و خرد کنید سپس آن‌ها را درون کیسه‌ای پارچه‌ای بریزید و فشار دهید تا آب پیاز کاملا گرفته شود.
    آب پیاز را به پوست سر و ریشه مو بمالید.

اگر بوی پیاز برای شما آزاردهنده است می‌توانید چند قطره اسانس رزماری، اسطوخودوس و یا آب لیموی تازه به آن اضافه کنید.
عوارض آب پیاز برای مو

خیلی از افراد به پیاز حساسیت دارند و حتی ممکن است اگر آن را به صورت خوراکی مصرف نکنند و فقط با پوست آن‌ها تماس داشته باشد، باعث عود حساسیت آن‌ها بشود. همچنین در افرادی که آلرژی نداشته‌اند احتمال بروز آلرژی به صورت قرمزی، خارش و یا سوزش در پوست وجود دارد. برای جلوگیری از این مشکلات ابتلا به بخش کمی از پوست خود آب پیاز بمالید، اگر پس از گذشت ۱۵ دقیقه هیچگونه مشکلی پیش نیامد می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. مواظب باشید آب پیاز با چشم برخورد نکند چرا که باعث سوزش و قرمزی شدید در چشم می‌شود، اگر به هر دلیلی آب پیاز در چشمتان ریخت، چشم خود را با آب سرد و فراوان برای چند دقیقه شستشو دهید.

بوی تند پیاز، مانع استفاده برخی از افراد از این روش می‌شود، همانطور که قبلا گفتیم با افزودن اسانس‌های مختلف می‌توانید این مشکل را حل کنید.

استفاده از آب پیاز برای رشد مو مفید است، حال ممکن است برخی از افراد پس از مدت کوتاهی نتیجه‌ی چشمگیری بگیرند اما بعضی دیگر به نتیجه دلخواهشان نرسند. باید توجه داشته باشید که تاثیرات آب پیاز بر رشد مو سریع نیست و اگر روزانه دو بار موها را با آن شستشو دهید پس از گذشت چند هفته، ممکن است اثرات مثبت آن را ببینید. مطالعات در این زمینه محدود بوده و اطلاعاتی درباره ریزش مجدد مو پس از قطع مصرف آب پیاز موجود نیست.

در پایان باید گفت آب پیاز معجزه‌ای برای درمان ریزش مو نیست، اما اگر به پیاز حساسیت ندارید ارزش امتحان کردن را دارد.

روغن زیتون به دلیل وجود مواد مغذی باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود علاوه بر اینریزش مو را کاهش می دهد.

کفش ورزشی مردانه آلبرتینی را 33%ارزانتر بخرید!

اقامت شبی ۲۱هزارتومان در بلگراد اروپا بدون نیاز به ویزا

رزرو هتل های ارزان در استانبول

سرویس قابلمه ۷ پارچه گرانیتی فقط 139هزار تومان!

    طلایی ترین نسخه درمانی برای داشتن پوستی شفاف
    با خوردن عسل جوان بمانید
    تلخ های پر خاصیتی که باید به رژیم غذایی تان اضافه شود
    چرا برخی افراد نمی توانند کاشت مو انجام دهند؟

مقداری روغن زیتون را گرم کنید و بر روی موها و پوست یر خود ماساژ Massage دهید بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب و شامپو بشویید.

در روشی دیگر مقداری روغن زیتون را با روغن نارگیل یا روغن کرچک ترکیب کنید و بر روی موها و پوست سر ماساژ دهید بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب و شامپو بشویید.

یکی دیگر از روش های طبیعی برای تقویت و رشد سریع مو این است که ۳ قطره سدر، ۲ قطره آب لیموترش تازه و ۳ قطره رزماری را به ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید و به مدت یک ساعت موها و پوست سر را با آن ماساژ دهید و سپس با آب و شامپو بشویید.

ماسک موی سفیده تخم مرغ برای تسریع رشد مو

ماسک مو سفیده تخم مرغ باعث می شود تا ضخامت موهای شما بازگردد و به رشد مو تسریع می بخشد. ابتدا سفیده های تخم مرغ را در یک کاسه به خوبی هم بزنید سپس سفیده تخم مرغ را در دمای اتاق به مدت یک ساعت قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده سفیده تخم مرغ بر روی مو ها و پوست سر خشک خود بمالید و ۲۰ دقیقه مکث کنید سپس موهای خود را با آب ولرم و شامپوی پاک کننده شستشو دهید و اگر جنس مو های شما خشک است از یک نرم کننده مو در پایان کار استفاده کنید. می توانید سفیده تخم مرغ را با مقداری عسل و زیتون مخلوط کنید و مخلوط این مواد را بر روی مو های خود بزنید. بهتر است که در ماه یکبار از ماسک موی تخم مرغ استفاده کنید.

فواید سیب زمینی برای تقویت مو

بعنوان یک منبع غنی از ویتامین A، B و C، کلسیم، پتاسیم، آهن و فسفر یک درمان شگفت انگیز برای رشد مو، جلوگیری از خشکی و سفید شدن زودرس مو می شود. ۱/۲ فنجان آب سیب زمینی را در کاسه ریخته و یک قاشق غذاخوری عسل، یک کمی آب و یک زرده تخم مرغ به آن اضافه کرده و آنها را مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه روی سرخود گذاشته و بعد از آن با شامپو ملایم بشوئید. انجام این کار یکبار در هفته به اندازه کافی به تقویت و بازسازی موهای ضعیف و شکننده کمک میکند. بعداز چند ماه به طور واضح تغییر را در موهای خود مشاهده میکنید.

تاثیر روغن کرچک برای پوست سر

یکی دیگر از روغن های طبیعی سالم و مغذی است که بسیار مفید برای افزایش رشد سریع موها می باشد. سرشار از ویتامین E و آمینو اسیدهای ضروری به خصوص امگا۹ که برایسلامت پوست سر و فولیکول ضروری است میباشد. هم چنین روغن کرچک درمان طبیعی قوی برای پسوریازیس پوست سر است. روغن کرچک خالص چسبناک است در نتیجه بهتر است آن را با روغن های دیگر مثل نارگیل، زیتون و بادام رقیق کنید. آن را به پوست سر مالیده و برای ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و سپس برای مدت یک ساعت آن را رها کنید سپس آن را با شامپو ملایم بشوئید. این کار را برای مدت ۲ تا ۳ بار در هفته میتوانید تکرار کنید تا نتیجه بهتر بگیرید.

با عسل موهای خود را تقویت کنید

عسل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی موی سر شناخته می شود که از ریزش مو و شوره سر جلوگیری کرده و باعث تقویت و رشد سریع موی سر می شود.

نصف یک فنجان عسل را با ۱/۴ فنجان روغن زیتون ترکیب کرده و کمی گرم کنید، آن را بر روی موهای خود ماساژ دهید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد و و شامپو بشویید.

توجه داشته باشید که تقویت مو با عسل و دارچین، تقویت مو با پیاز و عسل و تقویت مو با موم عسل کارآیی بیشتری دارد.

روش استفاده آب پیاز بر روی مو

ابتدا پیاز را برش دهید و آن را رنده کنید سپس با کمک پارچه تمیزی آب پیاز را بگیرید. آب پیاز را ۲ بار در هفته به مدت ۲ یا ۳ ساعت به ریشه های مو خود بزنید.

هم چنین می توانید نصف پیاز را با ۳ حبه سیر و ۲ عدد چوب دارچین در ظرفی مناسبی با مقداری آب بجوشانید و این محلول را به مدت ۴ روز متوالی به صورت منظم برای موهای خود استفاده کنید. می توانید باقی مانده محلول را در ظروف شیشه ای درب دار نگهداری کنید.

جلوگیری از ریزش مو با آلوئه ورا

آلوئه ورا به تنهایی بسیار برای بدن مفید است. برای پاک کردن منافذ استفاده می شود و میزان PH را متعادل نگه میدارد. هم چنین برای جلوگیری از ریزش مو مفید است. گذاشتن آلوئه ورا روی پوست و مو روش بسیار موثری برای جلوگیری از ریزش مو و تحریک رشد مو است. مزایای آن وابسته به ۷۵ نوع ماده مغذی موجود در آن می باشد.

آنزیم های خاصی در آلوئه ورا مثل آنزیم های پروتئولیتیکی باعث می شوند تا سلولهای مرده پوست از روی سر پاک شوند که موجب مسدود شدن فولیکول مو بوده اند. علاوه بر این مواد مغذی موجب نرم و صاف و ابریشمی شدن مو می شوند. ۲ قاشق غذاخوری از شامپو خود را در کاسه ریخته و یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، شیر نارگیل و ۱/۲ قاشق غذاخوری جوانه گندم اضافه کنید و با این مخلوط موهای خود را بشوئید.