ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟

پودر خردل

خردل سبب افزایش گردش خون در پوست سر شده و تورم فولیکول مو را کاهش می دهد.

روش پیشنهادی :

1 قاشق غذاخوری پودر خردل را با 1 قاشق غذا خوری قند مخلوط کرده و یک و نیم فنجان آب گرم به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید . مخلوط به دست آمده را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید و 15 الی 45 دقیقه به حال خود رهاکنید . سپس موهای خود را طبق معمول با شامپوی ملایم بشویید .

اگر موهای شما خشک است می توانید یک قاشق غذاخوری روغن حامل مانند روغن نارگیل و روغن زیتون استفاده کنید . اگر موهای شما چرب است ، بجای روغن حامل ، یک قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه کنید . از این روش می توانید یکبار در هفته استفاده کنید .


ماست

اسیدهای موجود در ماست می تواند سلول های مرده پوست سر را از بین برده و به اکسیژن رسانی ، ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ تغذیه و سلامت فولیکول های مو کمک کند . ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ همچنین ماست باعث حفظ تعادل PH پوست سر می شود . در صورتی که دچار عفونت قارچی و یا باکتریایی در پوست سر شده باشید ماست می تواند به درمان این عفونت ها کمک کند . چربی موجود در ماست پوست سر و موی سر را هیدراته می کند .

با استفاده از ماست ، مو و پوست سر خود را به خوبی ماساژ بدهید . ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ سپس سر خود را با کلاه مخصوص دوش بپوشانید و 30 دقیقه به حال خود رها کنید . سپس طبق معمولا با شامپوی ملایم و آب ولرم بشویید . این کار را هفته ای یکبار می توانید تکرار کنید .


از آب سیب زمینی استفاده کنید

ممکن است تا کنون در مورد آب سیب زمینی چیزی نشنیده باشید . ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ سیب زمینی سرشار از ویتامین B , A و C است و برای داشتن موهای سالم و قوی می تواند کمک کننده باشد . این روش حتی می تواند به پیشگیری از ریزش مو نیز کمک کند.

روش پیشنهادی :

1 عدد سیب زمینی متوسط را خوب بشویید و با استفاده از مخلوط کن آب آن را خارج کنید . آب سیب زمینی را به موها و پوست سر خود بمالید و بعد از 15 دقیقه با شامپوی ملایم بشویید . این کار را می توانید 4 بار در هفته انجام دهید .


استفاده از گل رز یا گل سرخ

روش پیشنهادی :

یک عدد کپسول روغن ویتامین E را باز کرده و در یک فنجان آب گل سرخ مخلوط کنید . این مخلوط را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ و بعد از نیم ساعت بشویید .


گیاه جینسینگ

جینسینگ یک گیاه چینی است که برای افزایش رشد مو و ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ جلوگیری از ریزش مو معجزه می کند . این گیاه آنزیم ها و هورمون هایی که باعث ریزش مو می شوند را سرکوب می کند .

روش پیشنهادی :

یک قاشق غذاخوری عصاره جینسینگ قرمز را با 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ و یا روغن نارگیل مخلوط کنید و پوست سر و موهای خود را با این مخلوط ماساژ دهید . بعد از 30 دقیقه طبق معمول موهای خود را بشویید .اینکار را یکبار در هفته تکرار کنید .


هویج

هویچ سرشار از ویتامین های B6 , B2 , B1 , E , C , K و مواد معدنی ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ مانند پتاسیم ، منگنز و فسفر است . همچنین هویج دارای کاروتنوئید هایی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند . ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ استفاده از هویج باعث ضخیم تر شدن موها شده و رشد موها را تقویت می کند . هویچ هم بصورت موضعی و هم به صورت خوراکی برای سلامت مو بسیار مفید است .

روش پیشنهادی :

1 عدد هویج را با رنده ریز ، رنده کنید و پوست سر را با آن ماساژ دهید . بعد از 30 دقیقه موهای خود را طبق معمول با شامپوی ملایم بشویید . ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ اینکار را می توانید هفته ای دوبار تکرار کنید .


شیر نارگیل

شیر نارگیل سرشار از پروتئین، آهن و سایر مواد مغذی ضروری است که می تواند از شکنندگی و ریزش مو جلوگیری کند .

پوست سر خود را قبل از خواب با شیر نارگیل ماساژ داده و صبح روز بعد با آب سرد بشویید . این کار را می توانید هفته ای سه بار انجام دهید .


روغن ماهی

روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که نقش موثری در سلامت پوست بدن و پوست سر دارد . زمانی که پوست سر شما دچار مشکل می شود می تواند بر رشد مو تاثیر گذاشته و حتی باعث ریزش مو شود . مکمل های روغن ماهی با کاهش استرس و التهاب پوست می تواند بسیار از مشکلات پوست را درمان کند. ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ همچنین اسیدهای چرب امگا 3 به تغذیه فولیکول های مو کمک می کند . از روغن ماهی می توانید هفته ای 3 بار استفاده کنید .

توجه داشته باشید که استفاده از روغن ماهی می تواند باعث تنگی نفس و آسم در زنان باردار شود . اگر باردار هستید ، قبل از مصرف روغن ماهی ، با پزشک مشورت کنید .


رژیم غذایی مناسب برای افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو

تغذیه و رژیم غذایی شما به صورت مستقیم و غیر مستقیم می تواند بر روی سلامت موهای شما تاثیر بگذارد . برای سلامت هر چه بیشتر موهای خود از غذاها و نوشیدنی های فراوری شده و صنعتی دوری کنید ، الکل مصرف نکنید ، از ماهی تن و ماهی خال مخالی کم استفاده کنید ، از انواع شیرینی و دسر دوری کنید و سیگار نکشید .

 

غذاهای غنی از پروتئین

موهای ما از پروتئین خاصی به نام کراتین ساخته شده اند . ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ برای حفظ سلامت مو باید مواد غذایی و خوراکی هایی که کراتین دارند بیشتر مصرف کنید . مانند سویا ، تخم مرغ ، مرغ ، لوبیا و …
 

ویتامین A

ویتامین A از ویتامین های مفید و ضروری برای رشد مو است که در پرتقال ، ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ هویچ ، آلو و … یافت می شود .

ویتامین B

ویتامین B باعث تولید هموگلوبین در خون می شود .ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟  هموگلوبین حامل اکسیژن است و باعث افزایش گردش خون در پوست سر می شود .سیب زمینی ، موز ، مرغ ، بلغور جو دوسر ، ماهی و لوبیا و … حاوی ویتامین B است .

ویتامین c

ویتامین C به تولید کلاژن کمک می کند ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ و باعث کاهش رادیکال های آزاد پوست سر می شود.

ویتامین E

ویتامین E باعث افزایش گردش خون در پوست سر می شود . غلات ، روغن آفتاب گردان ، روغن سویا ، توفو و … حاوی مقادیر بالایی ویتامین E است .

سبزیجات سبز

سعی کنید مقدار زیادی سبزیجات سبز در رژیم غذایی خود قرار دهید . این سبزیجات همچنین حاوی مقادیر خوبی آهن است که برای رشد مو ضروری است .