چگونه سرعت رشد موهای خود را بالا ببریم؟

 

داشتن موهای بلند، پرپشت، قوی و زیبا آرزوی همه زنان است. البته این آرزو دور از دسترس نیست و می تواند به واقعیت تبدیل شود. اما اگر فکر می کنید که فقط محصولات شیمیایی و تجاری هستند که می توانند به شما کمک کنند کاملا اشتباه می کنید.

محصولات شیمیایی را فراموش کنید و از گیاهانی که منبع طبیعی برای رویش سریعتر موها هستند استفاده کنید. گیاهانی که در زیر به توضیح آن ها می پردازیم بهترین درمان های طبیعی برای رویش سریعتر موها هستند. با سایت خانومانه همراه باشید.

داروهای طبیعی برای رشد سریعتر مو

بابونه

از دم کرده بابونه برای شست و شوی موهایتان استفاده کنید. بعد از آن که موهایتان را شامپو زدید، از دم کرده بابونه برای شست و شوی موها استفاده کنید تا [bt_highlight]رشد مو[/bt_highlight]ها سریع تر شود. بابونه با کاهش ریزش مو و افزایش فیبر آن باعث رشد بیشتر موها و پرپشت شدن آن ها می شود.

رزماری

جوشانده رزماری را به راحتی می توانید خودتان در خانه تهیه کنید. برگ های این گیاه را روی حرارت ملایم در آب بجوشانید. همچنین می توانید این گیاه را همراه غذایتان نیز میل کنید.

شست و شوی موها با جوشانده رزماری می تواند به از بین بردن شوره های سر کمک کند. شوره سر یکی از عوامل ریزش مو می باشد.

چگونه سرعت رشد موهای خود را بالا ببریم؟

گیاه دم اسب صحرایی

دم‌ اسب صحرایی گیاهی بسیار موثر در افزایش سرعت رشد موها می باشد.

دم اسب صحرایی درست مانند همه گیاهان دیگر می تواند به شکل جوشانده برای شست و شوی موها و یا به شکل خوراکی مصرف شود. همچنین می توانید این گیاه را درون شامپویتان بریزید و همیشه سرتان را با آن بشویید.

برگ درخت کهن ‌دار

کُهَن ‌دار یا جینکو یکی از قدیمی‌ترین گونه‌های درختی روی زمین است. برگ این گیاه انتخاب بسیار خوبی چگونه سرعت رشد موهای خود را بالا ببریم؟ برای تحریک ریشه مو برای رشد می باشد.

استفاده مرتب و دائم از جوشانده برگ درخت جینکو بر روی ریشه مو باعث افزایش گردش خون در ریشه ها می شود و به این ترتیب سرعت رشد مو را افزایش می دهد.

روغن درخت توس

روغن درخت توس یکی از روغن های معجزه آسایی است که بیشترین بازدهی را بر روی موها دارد و می تواند مشکلاتی مانند شوره، خارش، عفونت ریشه مو و ریزش مو را درمان کند.

می توانید این روغن را به طور مستقیم بر روی موها و یا با اضافه کردن آن به شامپویتان استفاده کنید.

گشنیز

گشنیز گیاهی بسیار موثر برای حفظ سلامت مو و رشد آن ها است. حتما در وعده های غذایی تان برگ یا تخم آن را بگنجانید.

همچنین می توانید پودر تخم گشنیز را به روغنی اضافه کنید که برای تقویت موهایتان استفاده می کنید و موهایتان را با آن ماساژ دهید تا نتیجه بهتری کسب کنید و موهایتان سریع تر رشد کند.

زیره

چند دانه تخم زیره سیاه را درون آب بجوشانید. سپس آن را از صافی رد کنید و یک زرده تخم مرغ به آن اضافه کنید. این ماسک موی طبیعی رویش موهایتان را بسیار سرعت می بخشد.

این ماسک را به طور مرتب و به صورت دائم با یک تکه پنبه بر روی ریشه موهایتان استفاده کنید.

همچنین می توانید کمی روغن زیتون و روغن زیره نیز به این ترکیب اضافه کنید. شوره سر کاهش پیدا می کند و [bt_highlight]سرعت رشد مو[/bt_highlight]ها بسیار افزایش می یابد.

دارچین

استفاده از ترکیب پودر دارچین و عسل بر روی مو تمامی عفونت های ریشه مو را از بین می برد و موجب کاهش شوره ها و خارش مو می شود.

همچنین می توانید کمی روغن زیتون به این ترکیب اضافه کنید. قبل از استفاده بگذارید این ترکیب گرم شود تا خون در قسمت ریشه ها بیشتر جریان پیدا کند و موها رشد بیشتری داشته باشند.

فلفل سیاه

فلفل سیاه خواص بسیار شگفت انگیزی در عملکرد هاضمه دارد و جریان خون را بهبود می بخشد.

با خوردن فلفل سیاه، بدن تمامی مواد مغذی لازم را با اندازه صحیح جذب می کند. در نتیجه رشد موها نیز با مصرف مواد مغذی بهبود می یابد.

کنجد

دانه های کنجد حاوی دو ماده معدنی ضروری یعنی کلسیم و منیزیم برای رشد موها و چگونه سرعت رشد موهای خود را بالا ببریم؟ سلامت آن ها هستند.

در نتیجه خوردن کنجد یکی از راه های موثر در افزایش سرعت رشد موها است.

 

مواد غذایی را متعادل مصرف کنید

حتما مواد مغذی را به میزان لازم به بدن برسانید. مواد مغذی موجب حفظ سلامت موها می شوند.

اگر مواد غذایی مناسب به بدنتان نرسد، هر روغن و هر گیاهی که چگونه سرعت رشد موهای خود را بالا ببریم؟ روی موهایتان استفاده کنید بی فایده خواهد بود. مطمئن شوید که میزان چربی مفید، پروتئین و دیگر مواد مغذی به مقدار لازم به بدنتان می رسد.

محصولات با کیفیت استفاده کنید

استفاده از شامپوهای طبیعی یا گیاهی که حاوی مواد شیمیایی مثل سولفات نیستند، می تواند تاثیر چشمگیری بر سلامت موهایتان داشته باشد.

سولفات موجود در شامپوها، چربی طبیعی مو را از بین می برد.

همچنین دقت کنید که شامپوی باکیفیت و بدون سیلیکون خریداری کنید.

از شانه ای با دندانه های بزرگ و برس با دندانه های طبیعی (غیر فلزی) استفاده کنید

شانه یا برس چوبی مانع از شکستن موها و ایجاد الکتریسیته می شود. این برس ها بهترین انتخاب برای موهایتان می باشند.

همچنین زمانی که موهایتان خیس است هرگز برس استفاده نکنید. زیرا زمانی که موها خیس هستند آمادگی زیادی برای شکسته شدن و ریختن دارند.

همیشه موهایتان را با آب سرد بشویید

آب سرد باعث بسته شدن منافذ سر می شود و موها را نرم و ابریشمی می کند. همچنین شست و شو با آب سرد جلوی از بین رفتن رطوبت مو را می گیرد.

موهایتان را مرتب کوتاه کنید.

حتما باید هر ۶ تا ۸ هفته موهایتان را کوتاه کنید زیرا این کار چگونه سرعت رشد موهای خود را بالا ببریم؟باعث از بین رفتن مو خوره ها و قسمت های آسیب دیده می شود چگونه سرعت رشد موهای خود را بالا ببریم؟ و نمی گذارد که این آسیب ها بالاتر بروند.

از وسایل برقی خشک کننده مو استفاده نکنید

استفاده دائم از وسایل خشک کننده مانند اتوی مو و سشوار آسیب جدی به موهایتان وارد می کند. بگذارید موهایتان در هوای آزاد خشک شوند. آب اضافی موها را با حوله خشک کنید و سپس موها را باز بگذارید تا خودشان به طور طبیعی خشک شوند. هرگز حوله را محکم روی موهایتان نکشید.

خواص روغن رزماری

اعتقاد بر این است که روغن رزماری هنگامی که روی پوست سر قرار می گیرد، باعث افزایش متابولیسم سلولی می شود که رشد مو را تحریک می کند. تحقیقات سال ۲۰۱۳ در دانشگاه کینکی در ژاپن نشان داد که عصاره برگ رزماری باعث بهبودی رشد مو در موش ها شده است.

یک مطالعه انسانی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، اثربخشی بالینی روغن رزماری را در درمان آلوپسی آندروژنتیک مورد بررسی قرار داد. بیماران مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک به مدت ۶ ماه با روغن رزماری یا مینوکسیدیل (۲ درصد) تحت درمان قرار گرفتند. مینوکسیدیل دارویی است که برای تحریک رشد مو استفاده می شود. پس از شش ماه درمان، هر دو گروه افزایش قابل توجهی در تعداد مو داشتند. با این وجود، خارش پوستی در گروه مینوکسیدیل بیشتر بود.

خواص آلوئه ورا برای تقویت مو

آلوئه ورا دارای خواص تغذیه ای و ویتامین ها و مواد معدنی متعددی است چگونه سرعت رشد موهای خود را بالا ببریم؟ که به حفظ موهای شما کمک می کند. چگونه سرعت رشد موهای چگونه سرعت رشد موهای خود را بالا ببریم؟ خود را بالا ببریم؟ مزایای آلوئه ورا برای قرن ها شناخته شده است زیرا آلوئه ورا شامل خواص بهداشتی، زیبایی، دارویی و مراقبت از پوست است. این گزینه پوست را نرم و لطیف می کند و محیط ایده آلی برای رشد مو فراهم می کند.

شما می توانید ژل آلوئه ورا را مستقیما به پوست سر بمالید یا آن را به یک چگونه سرعت رشد موهای خود را بالا ببریم؟ چگونه سرعت رشد موهای خود را بالا ببریم؟ شامپوی ملایم و طبیعی اضافه کنید. همچنین می توانید نیمی از یک فنجان آب آلوئه ورا را دو بار در روز بخورید. چگونه سرعت رشد موهای خود را بالا ببریم؟ خواص درمانی باعث بهبود سلامت پوست شما می شود.

یکی از مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۲ نشان می دهد چگونه سرعت رشد موهای خود را بالا ببریم؟ ژل آلوئه ورا باعث کاهش التهاب و اثرات زخم پس از جراحی بر روی موش ها می شود. نه تنها آلوئه ورا باعث بسته شدن سریع زخم می شود، بلکه رشد موها را نیز در افراد تسریع می کند.

گزارش شده است که آلوئه ورا اثر محافظتی درچگونه سرعت رشد موهای خود را بالا ببریم؟  برابر آسیب تابشی به پوست دارد. تابش شدید چگونه سرعت رشد موهای خود را بالا ببریم؟ این اشعه بر روی پوست سر می تواند منجر به ریزش مو شود. پس از تجویز ژل آلوئه ورا، یک پروتئین آنتی اکسیدان به نام فلوتونیایین تولید می شود که باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد و جلوگیری از سرکوب ناشی از UV می شود.

از آنجا که آلوئه ورا خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی دارد می تواند به از بین رفتن شوره سر کمک کند. این گزینه مناسب افرادی است که دوست دارند موهای خوبی داشته باشند و از شر شوره سر خلاص شوند. آنزیم های موجود در این ژل می تواند به از بین رفتن سلول های مرده پوست سر کمک کند و به تولید بافت های مجدد پوستی در این ناحیه منجر گردد.

برای افزایش رشد مو چه بخوریم؟

سالمون بهترین منبع امگا۳ و روغن های سالمی است که پوست سر و فولیکول های مو را هیدراته و به رشد مو کمک می کند. همچنین می توانید این اسیدهای چرب ضروری را از طریق مصرف ساردین، قزل آلا، خال مخالی، شاه ماهی، گردو، آووکادو یا دانه های کدوتنبل به دست آورید.

برخی عوامل تغذیه ای در ریزش موی ما تاثیرات فراوانی خواهند گذاشت و می توانند در رشد و تقویت موها موثر باشند. ماهی سالمون، ماست یونانی ، بلوبری،عدس ها،سیب زمینی شیرین،اسفناج،تخم مرغ،صدف و گردو از بهترین مواد غذایی مفید در این زمینه به شمار می روند.

عوامل ریزش مو شامل بیماری تیروئید، عدم تعادل هورمون ها، عدم خون رسانی کافی به پوست سر، ژنتیک و تغذیه ضعیف است. داشتن موهایی سالم و پرپشت باعث زیبایی چهره می شود، درحالیکه ریزش مو بر عدم اعتماد به نفس افراد تاثیرگذار است. همچنین بسیاری از موادغذایی سرشار از موادمغذی برای رشد مو مفید می باشند.

موادغذایی برای رشد مو

در این مقاله به توضیح ۱۰ ماده غذایی مفید پرداخته می شود که می توانند موادمغذی چگونه سرعت رشد موهای خود را بالا ببریم؟ مورد نیاز فولیکول ها را برای رشد مو تامین کنند.

سالمون

سالمون غنی از پروتئین، اسیدهای چرب امگا۳ و ویتامین D است. بدن قادر به ساخت امگا ۳ نیست، بنابراین باید از طریق موادغذایی دریافت شود.

سالمون بهترین منبع امگا۳ و روغن های سالمی است که پوست سر و فولیکول های مو را هیدراته و به رشد مو کمک می کند. همچنین می توانید این اسیدهای چرب ضروری را از طریق مصرف ساردین، قزل آلا، خال مخالی، شاه ماهی، گردو، آووکادو یا دانه های کدوتنبل به دست آورید.

گردو

گردو محتوی سطوح بالایی از اسیدهای چرب امگا۳ است. گردو همچنین حاوی موادمغذی مهمی مانند بیوتین، ویتامین E و مس می باشد.

کمبود بیوتین منجر به عدم رشد مو و حفظ درخشندگی می شود. یک راه برای دریافت گردو، جایگزین کردن روغن معمول پخت و پز با روغن گردو است.

صدف

کمبود ماده معدنی روی با ریزش مو و مژه همراه است. کمبود این ماده معدنی همچنین می تواند منجر به خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر شود.

صدف ها میزان بالایی روی دارند، به طوریکه ۸۵ گرم از این ماده غذایی حاوی تقریبا ۵۰۰ درصد از نیاز روزانه توصیه شده بدن به روی است.

مو از ۹۷ درصد پروتئین ساخته شده و موادغذایی پروتئینی می توانند به بازگرداندن سلامتی به موهای از دست رفته کمک کنند. از دیگر منابع سرشار از روی می توان به تخم مرغ ها، گوشت و مغزهای آجیل اشاره کرد.

سیب زمینی شیرین

بتاکاروتن آنتی اکسیدان مهمی است که می تواند برای سلامت موها مفید باشد. سیب زمینی شیرین حاوی میزان بالایی از این آنتی اکسیدان است، به طوریکه بدن می تواند آن را به ویتامین A تبدیل کند.

کمبود این ماده مغذی در بدن با شوره سر همراه است. همچنین دریافت میزان کافی از بتاکاروتن می تواند باعث درخشندگی و براقی موها شود.

بتاکاروتن در میوه ها و سبزیجات نارنجی رنگ مانند زردآلو، هویج، طالبی، انبه و کدو تنبل نیز وجود دارد.

تخم مرغ

کم خونی یک عامل اصلی در ریزش مو بوده و تخم مرغ حاوی میزان بالایی آهن است.

این ماده غذایی همچنین سطوح بالایی پروتئین، روی، سلنیوم و سولفور دارد. تمام این موادمغذی به تغذیه فولیکول ها و رشد مو کمک می کنند.

این موادمغذی را همچنین می توانید با مصرف گوشت های بدون چربی مرغ، گاو و ماهی به دست آورید.

اسفناج

اسفناج غنی از موادمغذی سالمی مانند آهن، ویتامین C، بتاکاروتن و فولات است.

اسفناج به تغذیه پوست سر و رشد مو کمک می کند. همچنین استفاده از سبزیجات برگ سبز تیره برای دریافت این موادمغذی می تواند مفید باشد.

عدس ها

عدس منبع خوبی از پروتئین برای گیاهخواران است. این ماده غذایی همچنین میزان فراوانی آهن، بیوتین و روی دارد.

همچنین برای دریافت این موادمغذی می توانید به جای عدس ها از لوبیا قرمز و لوبیا سویا استفاده کنید.

ماست یونانی

ماست یونانی نه تنها منبع خوبی از پروتئین بوده، بلکه حاوی میزان بالایی از ویتامین B۵ معروف به اسید پانتوتنیک است. این ویتامین در بسیاری از محصولات مراقبت از مو وجود دارد و به تقویت و رشد مو کمک می کند.

ماست یونانی همچنین میزان بالایی ویتامین D دارد. مطالعات جدید نشان می دهند که ویتامین D برای فولیکول های مو بسیار مفید است. همچنین برای دریافت این موادمغذی می توانید از شیر خامه گرفته شده، پنیر کوتاژ و پنیر کم چرب استفاده کنید.

بلوبری

بلوبری غنی از ویتامین C بوده که در حفظ سلامت رگ های خونی به فولیکول های مو و بهبود جریان خون به پوست سر موثر است. عدم دریافت کافی ویتامین C در رژیم غذایی، شکنندگی موها را به دنبال دارد.

این ویتامین همچنین از طریق مصرف گوجه فرنگی، توت فرنگی، کیوی و سیب زمینی شیرین قابل دریافت است.

مرغ

مو تقریبا از پروتئین ساخته شده است. مرغ حاوی میزان بالایی پروتئین می باشد که می تواند به ترمیم و رشد مو کمک کند. استفاده از گوشت بدون چربی گاو نیز برای دریافت میزان بالایی پروتئین مفید خواهد بود.

موادمغذی برای رشد مو

موها برای رشد علاوه بر اسیدهای چرب و پروتئین به تنوعی از ویتامین ها و موادمعدنی نیاز دارند. دریافت این موادمغذی در رژیم غذایی می تواند به افزایش درخشندگی و پرپشتی موها کمک کند.

اسیدهای چرب

۳ درصد فولیکول های مو از اسیدهای چرب است. بدن قادر به ساخت امگا۳ نیست و باید این اسیدهای چرب ضروری را از طریق موادغذایی از جمله ماهی سالمون، گردو، دانه بذرکتان و آووکادو دریافت کرد.

ویتامین ها

ویتامین C: این ویتامین می تواند به افزایش تولید کلاژن (مسئول ترمیم بافت ها از جمله مو) کمک کند. بنابراین مصرف مقدار فراوانی از موادغذایی غنی از ویتامین C شامل فلفل های قرمز، مرکبات و توت فرنگی توصیه می شود.
بیوتین: این ویتامین B محلول در آب به حفظ سلامت مو کمک می کند. دریافت میزان کافی از موادغذایی حاوی بیوتین از جمله مغزهای آجیل، جودوسر و برنج قهوه ای برای سلامت مو و پوست سر مفید است.
ویتامین های B: ویتامین های B کمپلکس حاوی ویتامین B۶ و بیوتین بوده که می تواند به ضخامت مو و بهبود خون رسانی به پوست سر و فولیکول های مو کمک کند. روزانه ۱۰۰ میلی گرم از ویتامین های B کمپلکس استفاده کنید.
ویتامین E: ویتامین E به تولید کراتین کافی برای حمایت از استحکام و جلوگیری از شکنندگی موها توصیه می شود. موادغذایی مانند مغزهای آجیل، دانه های آفتابگردان، زیتون، اسفناج و بادام حاوی میزان بالایی ویتامین E می باشند. همچنین مصرف روزانه ۴۰۰ واحد بین المل (IU) ویتامین E توصیه می شود.

موادمعدنی

آهن: آهن می تواند به بهبود رشد مو و کمک به کاهش ریزش مو در افراد مبتلا به کم خونی کمک کند. از موادغذایی حاوی آهن می توان به سبزیجات برگ سبز، انجیر، میوه های خشک، توت ها، ملاس و بادام هندی اشاره کرد.
سیلیکا: مو برای رشد مناسب به سیلیکا نیاز دارد. برای دریافت این ماده معدنی می توانید از کرفس، خیار، لوبیاها، سبزیجات برگ سبز، انبه، گیاه ارگانیک دم اسبی یا مکمل های حاوی ۵۰۰ میلی گرم سیلیکا استفاده نمایید.
روی: مو برای رشد خوب به ماده معدنی روی نیاز دارد. از موادغذایی حاوی روی می توان به تخم مرغ، صدف ها، گردوی امریکایی و دانه های کدوتنبل اشاره کرد.
MSM: متیل سولفونیل متان یا MSM می تواند با ساخت کراتین بیشتر به تقویت مو کمک کند. MSM با مصرف سبزیجات برگ سبز یا چغندر پخته شده و مارچوبه قابل دریافت است. همچنین این نکته قابل ذکر است که حرارت ناشی از پخت موادغذایی می تواند باعث آسیب رسانی به MSM شود.
ید: ید می تواند با تغذیه غده تیروئید مانع از ریزش مو در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید شود. همچنین می توانید ید غذایی را با مصرف نمک سفره، جلبک دریایی کلپ (اشنه دریایی)، واکامه و کونبو دریافت کنید.