همه چیز درباره ی رشد مو

باید بدانید موها نیز همانند بدن ،برای اینکه رشدکنند و سالم باشند باید گرسنه نمانند، تشنه نمانند. باید از آنها مراقبت کنید و بدانید تغذیه و مراقبت از آنها تاثیر خیلی زیادی روی حس داشتن موهای زیبا را لمس کنید  سلامت موها خواهند داشت.
حالا ما باید بدانیم غذای موهایمان چیست؟!
کمبودهای موهایمان چیست؟
مشکل موهایمان چیست؟
برای اینکه بدانیم کمبودهای موهایمان چیست ابتدا باید آزمایش کامل بدهیم
سپس باید بدانیم غذا ی موهایمان چیست و موها برای رشد به چه چیزهای احتیاج دارند؟

 نیازهای اساسی مو شامل:

ویتامین ها (A,B,C,D,E)
املاح معدنی (سلنیوم،کلسیم،منیزیم، زینک،آهن،روی)
پروتئین
آب
اکسیژن

حالا کمبود یا زیاد بودن هرکدام از این موارد تاثیرات خیلی زیادی همه چیز درباره ی رشد مو روی موها میگذارد. حس داشتن موهای زیبا را لمس کنید به عنوان مثال کمبود برخی از این ویتامین ها و املاح میتواند باعث ریزش مو،ضعیف شدن موها، کدر و خشک شدن موها بشود.
همانطور که میدانید املاح و ویتامین ها اول جذب بدن و اندام ها میشود و نهایتا به مو میرسد.  ماساژ دادن سر نیز خیلی مهم هست چون باعث افزایش گردش خون در سر حس داشتن موهای زیبا را لمس کنید و رسیدن مواد مغذی به موها میشود. در نتیجه علاوه بر رسیدن اکسیژن به ریشه مو باعث میشود دوره رشد موها هم افزایش پیدا کند.
پس اگر میخواهید حال موهایتان خوب باشد باید به تغذیه موهایتان حسابی توجه کنید حس داشتن موهای زیبا را لمس کنید تا موهایتان دچار کمبود و درنتیجه عوارض کمبودها نشود

در اثر کمبود ویتامین سی موهایی که رشد میکنند زبر و خشک و شکننده میشوند حتی گاهی تارهای مو یکدست نیستند و سطح یکنواختی ندارن.
در اثر کمبود ویتامین های گروه ب عوارضی مثل ریزش مو و عدم [bt_highlight]رشد مو[/bt_highlight]ها یا سفید شدن رودرس موها بوجود میاید
 ویتامین ب ۷ یا بیوتین که باعث رشد مو میشود موهای شکننده و سلامت و بافت موهارو بهبود میبخشد
باعث افزایش ضخامت و حجم مو میشود
ویتامین ب ۱۲:برای جلوگیری از ریزش مو بسیار ضروری است و فقط در منابع حیوانی حس داشتن موهای زیبا را لمس کنید موجود است

ویتامین ای :یکی از ضرروی ترین ویتامین ها جهت رشد مو،موهارو پرطوب و براق میکند.
درصورت کمبود موها دچار خشکی و ریزش مو و موخوره میشود.

ویتامین‌ دی :در اثر کمبود موها دچار ریزش  میشود و رشد موها را با مشکل مواجه میکند

توصیه هایی از دکتران پوست و مو برای زیبایی موهای شما :

-مو را روزانه شانه کنید تا روغن های طبیعی به صورت برابر در سراسر مو پخش شود، حس داشتن موهای زیبا را لمس کنید از فرق سر تا نوک موها . اگر با بی دقتی موهای خیس همه چیز درباره ی رشد مو را شانه کنید منجر به شکستگی مو می شود. باید گره های مو را با یک شانه دندانه درشت و پهن باز کنید. حس داشتن موهای زیبا را لمس کنید حس داشتن موهای زیبا را لمس کنید زمانی که می خواهید گره را باز کنید به منظور جلوگیری از تولید الکتریسیته همه چیز درباره ی رشد مو و مجعد شدن و در نتیجه شکستگی مو ، باید به آرامی از پایین مو تا بالای مو شانه کنید.

-استفاده بیش از حد از وسایل حرارتی ، نظیر انواع اتوهای مو برای فر یا صاف کردن ، همه چیز درباره ی رشد مو حس داشتن موهای زیبا را لمس کنید اصلی ترین دلیل موخوره محسوب می شود. برای محافظت مو در برابر حرارت، از یک نرم کننده مناسب استفاده کنید. هنگام استفاده همه چیز درباره ی رشد مو از سشوار نیز بهتر است دهانه آن را به بالا و وسط ساقه مو نشانه بگیرید. چرا که نوک مو به راحتی می سوزد، بگذارید آنها خود به خود خشک شوند.

-از شامپوهایی که حاوی الکل هستند دوری کنید،چرا که موهایتان را خشک و شکننده همه چیز درباره ی رشد مو حس داشتن موهای زیبا را لمس کنید می کنند.از شامپوهایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات طبیعی است.هم چنین شستن بیش از حد مو با شامپوهای ناملایم انتهای موهایتان را خشک می کند.در نتیجه شما نباید موهایتان را بیشتراز سه بار در هفته بشویید و بهتر است که یک روز در میان موهایتان را بشویید نه هرروز.هم چنین جهت شستشو از آب گرم استفاده نکنید.

-تا جایی که ممکن است از گرما دوری کنید.گرما بدترین دشمن موهای شما است همه چیز درباره ی رشد مو اما کنار گذاشتن سشوآر و اتوی مو به طور کامل نیز مشکل است.بنابراین بهتر است قبل از گرما دادن به مو،از یک سرم مقاوم کننده ی در برابر گرما به موهایتان بزنید.قبل از سشوآر کشیدن موهایتان را با حوله حس داشتن موهای زیبا را لمس کنید خشک کنید این راهی است که ضرر گرما روی می مرطوب را به حداقل می رساند.هم چنین،از اتوی مو و بابلیس نیز هراز چند همه چیز درباره ی رشد مو گاهی استفاده کنید نه به طور دائم.

-بهترین راه حل برای موخوره چیدن انتهای موهاست.وقتی که برای مدت زیادی موهایتان را کوتاه نکرده باشید،موهایتان مو خوره می شوند.همیشه موهایتان را هر ۸-۶ هفته یکبار کوتاه کنید تا موهای خشک و ضعیفتان از بین برود و رشد موهایتان نیز تسریع شود.

-وقتی شامپو یا نرم کننده می زنید بیشتر بر نقطه انتهایی آن تمرکز کرده تا همه چیز درباره ی رشد مو ساقه آن تقویت شود.  همچنین بهتر است از شامپو و نرم کننده های تقویتی استفاده کنید. شامپو مو را تقویت کرده در حالی که نرم کننده ساقه های جدا شده و موخوره همه چیز درباره ی رشد مو را به هم می چسباند تا ظاهر شکسته آن را حس داشتن موهای زیبا را لمس کنید کم کند. ترفند دیگر آن است که سر خود را با آب خنک آبکشی کنید تا لایه خارجی مو محکم شود.

ک لیوان شیرین بیان را در سه لیوان آب جوشیده بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه بجوشد و آرام آرام دم بکشد. بعد از این که سرد شد، آن را صاف کنید و هر روز از این مایع به موى سرتان بمالید. پس از مدت کوتاهى متوجه خواهید شد موخوره تان درمان شده است.

ماسک مناسب جهت تقویت رشد مو

جهت تقویت و رشد سریع موهای خود دانه‌های کتان را در آب بجوشانید همه چیز درباره ی رشد مو تا ترکیبی همه چیز درباره ی رشد مو حس داشتن موهای زیبا را لمس کنید غلیظ و حس داشتن موهای زیبا را لمس کنید  ژل مانند به دست آید سپس موهای خود را به کمک این ژل ماساژ دهید این ژل علاوه‌بر خاصیت مرطوب‌کنندگی حس داشتن موهای زیبا را لمس کنید  سبب تقویت و رشد سریع موها خواهد شد.

بسیاری از خانم‌ها به دنبال راهکارهایی هستند تا بتوانند از ریزش موی خود همه چیز درباره ی رشد مو جلوگیری کنند حس داشتن موهای زیبا را لمس کنید برای انجام اینکار کافیست سیر و گیاه گزنه را ترکیب کنید و آنرا به مدت سی دقیقه بحوشانید و عصاره‌ی به دست آمده را به مدت یک ساعت بر روی موی خود قرار دهید.

آواکادو و شیر نارگیل سبب درخشندگی موهایتان می‌شود

یک عدد آووکادو را با یک فنجان شیر نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل حس همه چیز درباره ی رشد مو داشتن موهای زیبا را لمس کنید مخلوط کنید و حس داشتن موهای زیبا را لمس کنید کمی روغن لیمو به آن اضافه کنید قراردادن این ماسک بر روی مو سبب درخشندگی موهایتان خواهد شد.

چگونه از آسیب دیدگی موها جلوگیری کنیم؟آسیب دین مو

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مو، ٢ قاشق غذاخوری جوش شیرین همه چیز درباره ی رشد مور را با آب همه چیز درباره ی رشد مو همه چیز درباره ی رشد مو مخلوط کنید حس داشتن موهای زیبا را لمس کنید  و به مدت ١۵ دقیقه بر روی موهای خود قرار دهید و پس از موهایتان را بشویید.

موهای آسیب دیده خود را ترمیم کنید

برای ترمیم موهای آسیب دیده کار سختی در پیش ندارید تنهاکافیست یک زرده تخم مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید این ماسک تاثیر مثبت بسیاری در ترمیم موهای آسیب دیده شما دارد.

خارش سر را از بین ببرید

اگر به دنبال راهکارهای مناسب جهت درمان خارش سر هستید یک عدد حس داشتن موهای زیبا را لمس کنید موز کوچک له شده را با ۲ قاشق غذاخوری عسل و نصف یک آووکادو به خوبی ترکیب کنید و ماسک حاصل را کاملا به پوست سرتان بمالید.