درمان‌های خانگی برای داشتن موهای سالم

برخی از درمان‌های خانگی مورد استفاده برای برخورداری از موهای سالم به شرح زیر هستند:

- استفاده از ماده حنا، کشک، شنبلیله، گل ختمی، انگور فرنگی، و تخم مرغ (تمام آن‌ها یا یکی از آن‌ها) و قرار دادن آن‌ها بر روی مو و پوست سر برای حدود یک ساعت قبل از شامپو زدن به موها. با انجام منظم این کار، فرد می‌تواند موهای قوی‌تر و دارای ظاهر بهتر داشته باشد. به هر حال توجه داشته باشید استفاده از حنا فقط برای موهای دارای رنگ تیره مناسب است، زیرا این ماده باعث تغییر رنگ مو به رنگ قرمز خواهد شد.

- موهای خود را با عصاره چای یا یک مقدار لیموی فشار داده شده در آب به منظور خلاص شدن از دست شوره شستشو دهید.

- از روغن نارگیل یا بادام برای موهای خود استفاده کنید. در صورتی که انجام این کار به صورت روزانه نتوانست تغییر مناسب در وضعیت موها ایجاد کند، این روغن را بر روی سر خود در طول شب قبل از شامپو زدن موها قرار دهید یا از قطره‌های مخصوص به این منظور بر روی سر قبل از شانه زدن موها استفاده کنید.
ملاقات با پزشک به صورت منظم

مهم است که بدانیم چه زمان ریزش مو می‌تواند نشان دهنده ایجاد مشکلات جدی‌تر برای فرد باشد. در هنگام مواجه شدن با این شرایط لازم است در اسرع وقت با پزشک معالج ملاقات شود. روش‌های درمان معمول قابل استفاده برای مشکل ریزش مو به شرح زیر هستند:

-تجویز دارو: داروهایی همچون ماینوکسیدایل و فیناستراید می‌تواند برای درمان ریزش مو و طاسی مناسب باشد.

- تزریق پلاسمای غنی شده با پلاکت (PRP): تزریق پلاسمای غنی شده با پلاکت یک روش درمان طبیعی است که در آن از فاکتورهای رشد موجود در بدن و سلول‌های بنیادی برای تحریک رشد مجدد موی فرد استفاده می‌شود.

-درمان با لیزر: درمان با لیزر یکی از روش‌های بسیار موثر برای مشکل ریزش مو یا تقویت موهای ضعیف است که به تدریج می‌تواند باعث تحریک رویش مو و از بین رفتن مواد زائد و مشکلات ایجاد شده در موها شده و بازیابی شرایط عادی رشد مو را به همراه داشته باشد.

- مزوتراپی: مزوتراپی یک روش درمان جایگزین برای مشکل ریزش موی مردانه و زنانه است. این درمان می‌تواند باعث تحریک تولید فاکتورهای رشد مورد نیاز برای مو، پروتئین‌ها و ویتامین‌ها در بدن شده و به‌طور خاص مشکل ریزش موی سکه‌ای را درمان کند.

-کاشت مو: کاشت مو یک درمان موثر برای بازیابی موهای از بین رفته بر روی سر است. در عمل جراحی کاشت مو، پیازهای موی مورد نیاز معمولاً از ناحیه پشت سر گرفته شده و در ناحیه دچار ریزش مو کاشته می‌شود.