موهای خود را در خانه تقویت کنید

چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های فراوانی است که برای تقویت و رشد سریع مو مفید بوده و برای کاهش ریزش مو، درمان شوره سر و داشتن موهای سالم به شما کمک می کند.
عسل

عسل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی موی سر شناخته می شود که از ریزش مو و شوره سر جلوگیری کرده و باعث تقویت موی سر می شود.

نصف یک فنجان عسل را با 1/4 فنجان روغن زیتون ترکیب کرده و کمی گرم کنید، آن را بر روی موهای خود ماساژ دهید و بگذارید 30 دقیقه بماند سپس با آب سرد و و شامپو بشویید.

توجه داشته باشید که تقویت مو با عسل و دارچین، تقویت مو با پیاز و عسل و تقویت مو با موم عسل کارآیی بیشتری دارد.
آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی آنزیم های پروتئولیتیک، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است که سلول های آسیب دیده در پوست سر را درمان کرده و باعث افزایش رشد مو می شود.

یک فنجان ژل آلوئه ورا تازه را با 2 قاشق غذاخوری روغن کرچک ترکیب کنید و آن را بر روی پوست سر و موهایتان بمالید، بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب سرد و شامپو بشویید.
از این روش یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.
آب پیاز

استفاده از آب پیاز یک روش طبیعی برای رشد و تقویت مو می باشد، گوگرد موجود در پیاز به کاهش ریزش مو کمک می کند علاوه بر این خواص ضد باکتریایی پیاز عفونت ها را که از رشد مو جلوگیری کرده از بین می برد و شوره سر را درمان می کند.

یک تکه پنبه را به آب پیاز آغشته کنید و بر روی پوست سر و موها بمالید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.
از این روش هر روز استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. (در برخی منابع آب پیاز یکی از بهترین روش های خانگی برای رشد سریع مو در یک هفته می باشد.)
آب برنج

آب برنج برای تقویت و رشد سریع مو، درمان ریزش مو و برای صاف و براق شدن مو مفید می باشد.

مقداری آب برنج را با چند قطره روغن رزماری ترکیب کنید و آن را بر روی موهای خود بمالید و 4 تا 5 دقیقه موها را ماساژ دهید بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.
از این روش یکبار در هفته استفاده کنید.
آب سیب زمینی

سیب زمینی حاوی ویتامین B، ویتامین C، روی، نیاسین و آهن است که فولیکول های مو را تقویت کرده و باعث افزایش رشد مو می شود، همچنین از شوره سر و ریزش مو جلوگیری می کند.

آب یک سیب زمینی را بگیرید و آن را 5 تا 10 دقیقه بر روی موها ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.
در روشی دیگر آب سیب زمینی، زرده تخم مرغ و عسل را با هم ترکیب کنید و آن را بر روی پوست سر و موها بمالید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب سرد شویید.
این روش ها را یک بار در هفته انجام دهید.
حنا

حنا دارای مواد مغذی فراوانی است که پوست سر را تقویت کرده، باعث تقویت مو شده و ریزش مو و شوره سر را درمان می کند.

نصف فنجان پودر حنا را با 1/4 فنجان آب گرم و روغن نارگیل ترکیب کنید و بگذارید 12 ساعت بماند، سپس این مخلوط را بر روی موها بمالید و بگذارید یک ساعت بماند سپس با آب و شامپو خوب بشویید.
از این روش یکبار در ماه استفاده کنید.
قهوه

تحقیقات نشان داده که قهوه می تواند باعث افزایش رشد مو شود.

قهوه را دم کنید، موها را خوب با آب و شامپو بشویید و سپس قهوه دم شده را بر روی موها بریزید و خوب ماساژ دهید و 20-60 دقیقه بگذارید بر روی موها بماند و سپس با آب بشویید.
توجه داشته باشید که قهوه رنگ مو را تغییر می دهد اگر می خواهید رنگ مو تغییر نکند پس از ماساژ سریع با آب بشویید.
دارچین

دارچین یک گیاه دارویی مفید برای جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد مو می باشد.

نصف فنجان روغن زیتون گرم شده را با 1 قاشق چایخوری دارچین و 1 قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید و آن را بر روی موها بمالید، بگذارید حداقل 15 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.
از این روش یک بار در هفته استفاده کنید.
سیر

سیر دارای مقادیر بالای گوگرد است که برای رشد سریع مو مفید می باشد.

قبل از خواب یک عدد سیر را بر روی پوست سر و موها بمالید، بعد از یک ساعت سرتان را با روغن زیتون ماساژ بدهید و بگذارید یک شب بماند، صبح روز بعد موهای تان را با آب و شامپو بشویید.